گروه صنایع معدنی سیمان
 
مجیدپور مطرح کرد:
ضرورت بازاریابی علمی و حرفه‌ای در صنعت سیمان
گروه صنایع معدنی >سیمان - مديريت عامل جديد سيمان تهران در اولين نشست خود با مديران سيمان تهران بر ضرورت بازنگري در شيوه‌هاي فروش محصول و همچنين تعالي منابع انساني تاكيد کرد.
به گزارش ماین نیوز، اکبر مجيدپور در مراسم معارفه خود كه با حضور مديران و سرپرستان شركت سيمان تهران برگزار شد، ضمن قدرداني از زحمات مختارپور مديرعامل قبل سيمان تهران و همچنين ذكر ياد و ارج گذاري به همه مديران عامل اين شركت از بدو تاسيس تاكنون، وضعيت امروز صنعت سيمان را مستقيما وابسته به رشد اقتصادي كشور برشمرد و اظهار اميدواري كرد، با خروج كشور از بحران و رشد مثبت اقتصادي، صنعت سيمان از رونق مناسبي برخوردار شود.

مديرعامل سيمان تهران با بيان اينكه صنعت سيمان در سال هاي گذشته به لحاظ توسعه تكنولوژي و دانش فني در ميان ساير صنايع رشد بي نظيري داشته است، گفت: علی رغم اين، صنعت سيمان به لحاظ توسعه زيرساخت ها از قبيل ساماندهي و تسهيل در حمل و نقل محصول و همچنين آموزش هدفمند و اثربخش منابع انساني گام بلندي برنداشته است.

وي اضافه كرد: توسعه منابع انساني بايد در همه فرآيندها و نگرش هاي منابع انساني خودنمايي كند و اين مشمول بر 34 فرآيند است كه براساس ایزو 34000 به عنوان يك سيستم مديريت نو در حوزه منابع انساني مورد بررسي و اجرا قرار مي گيرد.

مجيدپور گفت: صنعت سيمان تا به امروز توسعه تناژ داشته است و از توسعه در بخش هاي منابع انساني و آماده سازي زيرساخت ها مثل حمل و نقل غافل مانده است و از آنجا كه صنعت سيمان در گذشته هميشه مشتري خود را درب كارخانه داشت، مديران صنعت سيمان نرفتند مباحث فروش و بازاريابي محصول را به صورت علمي دنبال کنند اما امروز به جاي اينكه ما در دفتر كارخود بنشينيم تا مشتري به سراغمان بيايد بايد وارد جامعه هدف شويم و با بسترسازي مناسب براي مشتريان خود زمينه جذب مشتري و فروش محصولات را فراهم كنيم. اين يك هنرمندي براي متوليان فروش كارخانجات سيمان است كه اگر فاقد آن باشند، ناچاريم يكي پس از ديگري خطوط توليد سيمان را از مدار خارج كنيم. امروز در بازار سيمان رقابت حرف اول را مي زند. البته رقابت سازنده، به دور از بداخلاقي و تخريب رقيب بلكه بايد با بهره گيري از جديدترين متدهاي بازاريابي و فروش، محصولات توليدي خود را به فروش برسانيم و انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان در زمينه رقابت مثبت بين شركت ها و ساماندهي قيمت گذاري سيمان نقش محوري دارند.

مديرعامل گروه سيمان تهران اضافه كرد: سيمان تهران به لحاظ قدمت و دانش فني در كشور، جايگاه خاص و اثرگذاري در صنعت سيمان دارا است و به نوعي از ارشديت در صنعت سيمان برخوردار است و ما بايد اين ارشديت سيمان تهران را حفظ كرده و ارتقاء دهيم. هنوز هم بسياري از بزرگان صنعت سيمان كه از سيمان تهران شروع به كاركرده‌اند علی رغم مديريت در بسياري از كارخانجات سيمان كشور، خود را سيمان تهراني مي دانند، پس حفظ و ارتقاء اين جايگاه و لوگوي خوشنام از وظايف و رسالت تعريف شده يكايك ما است.

وي افزود: هدف امروز سيمان تهران براساس مدل EFQM و به عبارتي سرآمدي سازمان است كه به عنوان يك مدل پويا در دنيا تجربه شده است. اين مدل مي تواند سرمشق خوبي براي ما باشد تا به آن شركت سرآمد و الگو تبديل شويم و بتوانيم سلسله مراتب تعريف شده در اين مدل را پشت سر بگذاريم و به رتبه برتر برسيم.

مجيدپور يكي ديگر از مباحث مهم در توسعه منابع انساني را افزايش تعلق خاطر سازماني در مجموعه برشمرد و افزود: اگر بخواهيم سازمان متعادلي داشته باشيم بايد نيروهاي انساني مجموعه را متعالي كنيم. مديران ما بايد علاوه بر مديريت، مربي گري كنند. در سازمان بايد جانشين پروري صورت گيرد و به عنوان دلسوز سازمان از همه عوامل از قبيل مادي، معنوي و حرمت گذاري براي ارتقای نيروهاي انساني بهره برد تا تلاش هدفمند كاركنان به تعالي سازمان ختم شود و امروز مسئوليت مديران منابع انساني بسيار ظريف و از اهميت بالايي برخوردار است.

مديرعامل گروه سيمان تهران يكي ديگر از اولويت هاي برنامه ريزي در سيمان تهران را توجه به حفظ ارتقای شاخص هاي زيست محيطي عنوان و اضافه كرد: كارهاي بسيار ارزشمند و شاخصي در اين رابطه انجام پذيرفته است. ليكن برنامه ها و اقدامات شركت سيمان تهران در حوزه محيط زيست بايد ملموس و قابل اندازه گيري و نهايتا قابل ارائه به جامعه و نهادهاي نظارتي در اين زمينه باشد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب: 29224